x
 
   

Polisi Sulit

GLAMIRA telah mencipta Polisi Sulit ini ("Polisi Sulit ")untuk berkomunikasi dengan polisi dan amalan yang berkaitan dengan penggunaan dan pembukaan maklumat yang anda perolehi di GLAMIRA.com.my laman web website.

Sila baca Polisi Sulit ini dengan teliti. GLAMIRA berhak untuk mengubah atau mengemas kini Polisi Sulit ini secara berkala. Anda boleh melihat Polisi Sulit yang terkini pada bila-bila masa dengan menekan pautan “Polisi Sulit ” yang terletak dibawah halaman GLAMIRA.com.my laman web

Jika anda memutuskan untuk menggunakan GLAMIRA.com.my laman web,dan bersetuju dengan Terma dan Syarat anda dianggap telah menerima terma yang dinyatakan dalam Polisi Sulit.

Kategori Data Peribadi yang diproses oleh GLAMIRA

1. Maklumat perhubungan anda - nama, alamat surat-menyurat, nombor telefon atau telefon bimbit, alamat e-mel
2. Alamat IP anda
3. Butiran pembelian termasuk kaedah bayaran dan nombor transaksi
4. Sejarah pesanan anda
5. Maklumat perkhidmatan pelanggan - semua jenis komunikasi dan koresponden antara anda dan jabatan perkhidmatan pelanggan kami.
6. Dalam keadaan terkecuali, anda mungkin perlu untuk memberikan kami butiran tambahan kad ID anda untuk mengesahkan identiti anda.
7. Dalam kes terhad, kami akan menjemput anda untuk memberikan kami gambar, video atau lain-lain daripada anda jika anda menyatakan hasrat untuk menyertai salah satu cabutan, kempen atau acara kami yang lain.
8. GLAMIRA berhak untuk menghantarkan jemputan kepada semua pelanggannya untuk menyertai tinjauan kepuasan. Penyertaan adalah sentiasa tidak wajib.
9. GLAMIRA tidak memproses atau menyimpan data daripada kad bank atau instrumen kewangan lain kepunyaan anda.

Kesahan pemprosesan

  • GLAMIRA processes your personal data only after receiving your consent for the processing.
  • GLAMIRA memproses data peribadi anda yang perlu untuk mengendalikan kontrak anda.
  • GLAMIRA memproses data peribadi anda yang perlu untuk mematuhi keperluan undang-undang cukai, kewangan atau domestik yang lain.

Kami memproses data peribadi anda untuk tujuan berikut:

  • Untuk tujuan penghasilan dan penghantaran pesanan anda dengan tepat dan betul.
  • Untuk tujuan komunikasi yang jelas dan tepat dengan anda mengenai status pesanan anda.
  • Untuk tujuan waranti dalam tempoh waranti produk
  • Untuk tujuan program kepuasan pelanggan dan kesetiaan
  • Untuk tujuan keperluan undang-undang cukai dan perakaunan - untuk mengisytiharkan dan mengira jualan.
  • Dalam keadaan terkecuali, GLAMIRA mungkin memproses maklumat pengenalan tambahan anda bagi mengelakkan penipuan kewangan atau kecurian identiti.
  • Sebagai pengecualian, GLAMIRA boleh memproses data tambahan seperti gambar, video dan media lain untuk tujuan pelbagai kempen atau loteri, hanya jika pelanggan menyertai acara ini.
  • Bagi membolehkan untuk menghantar surat berita dan bahan promosi kami, hanya jika pelanggan memberikan kebenaran untuk itu.

Tempoh masa data peribadi anda akan disimpan:

GLAMIRA menyimpan data peribadi anda yang telah anda serahkan semasa pendaftaran akaun di Laman kami, selagi akaun anda kekal aktif.

GLAMIRA menyimpan data peribadi anda semasa penghasilan dan penghantaran produk serta tempoh masa yang dinyatakan dalam Polisi Pemulangan untuk kemungkinan pemulangan dan waranti produk, tetapi tidak lebih daripada 2 tahun atau lebih lama daripada masa waranti.

Dalam kes yang kami memerlukan data tambahan untuk mengesahkan identiti anda, kami akan menyimpan data ini sehingga keperluan undang-undang untuk menyimpan data ini tiada lagi.

Dalam kes mengumpul data peribadi untuk tujuan kempen tertentu, loteri atau promosi lain, tempoh pemprosesan patut dinyatakan dalam setiap kes dan peserta patut dimaklumkan mengenainya.

Calon penerima data peribadi anda:

GLAMIRA tidak memberikan data peribadi anda kepada pihak ketiga, melainkan diperlukan mengikut undang-undang untuk melakukan sedemikian atau kecuali untuk keperluan operasi yang disenaraikan di bawah:

GLAMIRA memberikan nama, alamat dan nombor telefon anda kepada syarikat kurier yang menghantarkan produk anda.

Dalam keadaan terkecuali, GLAMIRA mungkin mengesahkan data peribadi anda dengan pembekal perkhidmatan bayaran untuk mengelakkan penipuan kewangan atau kecurian identiti.

GLAMIRA memindahkan data peribadi yang perlu kepada pembekal perkhidmatan perakaunan serta pihak berkuasa cukai dan awam lain apabila undang-undang tertentu memerlukannya.

Hak anda sebagai subjek data - pada bila-bila masa anda berhak untuk:

  • Mendapatkan akses ke data peribadi anda yang GLAMIRA proses, juga untuk menerima salinannya
  • Meminta untuk memadamkan data peribadi yang melibatkan anda (hak untuk dilupakan ) jika anda percaya yang ia tidak lagi diperlukan untuk tujuan ia dikumpul atau diproses. Sila ambil perhatian bahawa hak ini tidak boleh digunakan jika terdapat undang-undang khas yang menyatakan dengan jelas supaya terma tetap dikekalkan.
  • Untuk meminta pembetulan data peribadi yang tidak tepat di mana data tersebut tidak benar.
  • Untuk menggunakan salah satu hak di atas, hanya hantarkan e-mel kepada kami dengan permintaan anda di halaman kenalan kami atau hantarkan e-mel ke service@glamira.com.my. Kami akan menjawab permintaan anda dengan segera.
  • Pada bila-bila masa anda bimbang hak anda dicabuli, anda berhak untuk memfailkan aduan dengan pihak berkuasa penyeliaan yang dinyatakan di bawah.

Cadangan kami untuk anda berkenaan perlindungan data peribadi:

  • Pastikan kata laluan anda selamat dan jangan kongsinya dengan pihak ketiga.
  • Jika anda menggunakan komputer awam (di perpustakaan atau kafe Internet), sentiasa pastikan anda log keluar daripada akaun anda sebelum mematikan komputer.
  • GLAMIRA menjamin yang kami tidak akan menghubungi mana-mana pihak ketiga melainkan yang dinyatakan dalam polisi privasi ini, mengenai pesanan anda.
  • GLAMIRA menjamin yang kami tidak memerlukan klien kami untuk mendedahkan kata laluan mereka untuk kegunaan laman web. GLAMIRA tidak memerlukan klien kami untuk mendedahkan data daripada akaun bank atau instrumen kewangan lain. Mana-mana permintaan sedemikian dilakukan kepada anda melalui telefon, sembang atau e-mel perlu diabaikan.

Jika seseorang telah menghubungi anda dengan permintaan sedemikian, sila hubungi dan maklumkan GLAMIRA segera.

Bagaimanakah kami melindungi Data Peribadi?

GLAMIRA memastikan bahawa kami mengambil semua langkah pentadbiran, teknikal dan fizikal untuk melindungi data peribadi anda daripada kemusnahan, kehilangan, akses, pendedahan atau penggunaan tidak sengaja, tidak sah atau tidak dibenarkan.

GLAMIRA telah mengguna pakai peraturan etika dalamannya sendiri untuk memproses data peribadi dan pekerja kami telah melalui latihan khas mengenai prinsip Hak perlindungan data peribadi dan tanggungjawab asas syarikat berkaitan GDPR

Kami menjamin laman web dan sistem lain kami dengan menggunakan langkah teknikal dan organisasi menentang kehilangan, kemusnahan, akses, pengubahsuaian atau penyebaran data anda oleh orang yang tiada kebenaran. Walaupun semakan berkala dijalankan, perlindungan penuh daripada semua ancaman adalah mustahil.

Siapa yang bertanggungjawab memproses data peribadi anda?

Semua entiti sah dalam kumpulan GLAMIRA beroperasi sebagai pengawal bersama dalam maksud GDPR - (EU) 2016/679 - Jenis 26.

Semua entiti sah dalam kumpulan GLAMIRA memproses data peribadi pelanggan kami mengikut perjanjian yang ditandatangan khas antara kami. Kami mengumpul kategori sama data peribadi pelanggan kami, kami memprosesnya untuk tujuan yang dinyatakan dalam Polisi Privasi ini. GLAMIRA memastikan bahawa semua syarikat dalam kumpulan telah mengambil langkah teknikal dan organisasi yang sama untuk melindungi data peribadi anda.

Entiti yang bertanggungjawab memproses data peribadi anda sebagai pelanggan ialah:

Negara Anda

Bertanggungjawab untuk memprosed data peribadi anda

Laman web dan perhubungan

Pihak Berkuasa Khas yang kepadanya anda boleh membuat aduan

Jerman
United Kingdom
Austria

c/o Ring-Paare.de GmbH Schaeuffelenstr. 49-51 74076 Heilbronn Jerman

https://www.glamira.de
Email: service@glamira.de

Die Bundesbeauftragte für den Datenschutz und die Informationsfreiheit Husarenstraße 30 53117 Bonn
e-mail: poststelle@bfdi.bund.de
Website: http://www.bfdi.bund.de/ The competence for complaints is split among different data protection supervisory authorities in Germany.list provided here: https://www.datenschutz-wiki.de/Aufsichtsbeh%C3%B6rden_und_Landesdatenschutzbeauftragte

Belgium
Bulgaria
Croatia
Czech Rep.
Denmark
Estonia
Finland
France
Hungary
Ireland
Latvia
Lithuania
Malta
Netherlands
Poland
Portugal
Romania
Slovakia
Slovenia
Spain
Sweden
San Marino
Vatican City
Italy
Ukraine

GLAMIRA - "GLMR" EOOD, UIC 204442733, Address - Sofia, 1784, Tsarigradsko Shose Blvd 115 / L, ETC , Building C, Floor 1, Bulgaria

https://www.glamira.bg
service@glamira.bg

Commission for Personal Data Protection - https://www.cpdp.bg/

Switzerland
Liechtenstein

GLAMIRA CH GMBH Frauenfelderstrasse 31 8555, Müllheim Dorf, Switzerland

https://www.glamira.ch/
service@glamira.ch

Federal DP and Information Commissioner - https://www.edoeb.admin.ch

Australia

GLAMIRA Australia PTY Limited Level 35, Tower One Barangaroo, International Towers 100 Barangaroo Avenue Sydney, NSW 2000 Australia

https://www.glamira.com.au
service@glamira.com.au

Australian Information Commissioner - https://www.oaic.gov.au/

USA
Gronland
French Guiana
Guadeloupe
Martinique
British Virgin Islands
Turks and Caicos
Saint Pierre and Miquelon
Faroe Islands
Gibraltar
Cook Islands
Kiribati
Marshall Islands
Federated States of Micronesia
Nauru
Palau
French Polynesia

GLAMIRA INC 745 5th Avenue New York, NY 10151 USA

https://www.glamira.com/
service@glamira.com

Federal Trade Commission (FTC) - https://ftccomplaintassistant.gov

Turkey
Brazil
Mexico
Argentina
Colombia
Peru
Bolivia
Ecuador
Honduras
Dominican Republic
Guatemala
Costa Rica
Norway
China
Japan
Moldova
Singapore
New Zealand
Montenegro
Vietnam
India
United Arab Emirates
South Africa
Hong Kong
Serbia
Canada

Glamira Internet ve Kuyumculuk San. Tic. A.S
Address: Yenibosna Merkez Mah. 29 Ekim Cad. Vizyon Park Ofis Plazaları, Vizyon 4, Kat:6, 34197 Bahçelievler / İstanbul - TURKEY

https://www.glamira.com.tr

Personal Data Protection Authority https://www.kvkk.gov.tr/

Penyimpanan Automatik

Jika anda meminta fail daripada laman web,sesetengah akses data akan disimpan segera.

Set data ini terdiri daripada:

  • Halaman yang diminta daripada fail
  • Nama fail
  • Tarikh dan masa permintaan
  • Waktu jaminan
  • Jumlah data yang dipindahkan
  • Status akses (fail dipindahkan,fail tidak dijumpai,dsb)
  • Penerangan tentang jenis and versi browser
  • Sistem operasi yang dipasang
  • Resolusi skrin dan kedalaman warna

Data peribadi tambahan hanya disimpan jika diberi oleh anda secara sukarela,cth.ketika pendaftaran atau implementasi kontrak. Maklumat lanjut di bawah tajuk "maklumat pilihan".

Bebiskut

Disebahagian kawasan di laman web kami, Glamira berhak untuk menggunakan bebiskut untuk memastikan servis kami lebih mesra pengguna, efektif dan selamat. Bebiskut merupakan sedikit maklumat yang disimpan di komputer anda dan dimemori browser anda. Bebiskut tidak akan merosakkan komputer anda dan tidak mempunyai virus. Kebanyakkan bebiskut yang kami gunakan dipanggil "sesi bebiskut". Mereka akan terpadam secara automatik selepas lawatan anda ("sesi") daripada cakera keras anda. Bebsikut lain akan kekal di dalam komputer anda yang membenarkan kami mengenali komputer anda untuk lawatan yang seterusnya,supaya, contohnya, anda tidak perlu mengisi borang pesanan sekali lagi.

Kami akan menggunakan maklumat yang berada di dalam bebiskut anda untuk memudahkan laman kami untuk memenuhi keperluan anda di laman web kami. Kami cadangkan yang anda tidak menutup browser anda daripada menerima bebsikut, kerana ia akan menghalang anda daripada bergerak tanpa sekangan dari satu halaman ke halaman dan daripada mengambil kesempatan diatas ciri-ciri yang terdapat di GLAMIRA.com.my laman web.

Please read our Cookie Policy to learn more about how we use cookies and how you can manage them.

Maklumat Optional

Anda boleh menggunakan GLAMIRA.com.my di laman web tanpa memberikan sebarang maklumat peribadi. Anda walau bagaimanapun perlu memberi beberapa maklumat untuk membolehkan pembelian produk yang ditawarkan di laman web untuk tujuan pembayaran dan memproses pesanan anda. Maklumat ini akan kami gunakan untuk pesanan transaksi dalaman dan memberikan mereka kepada bahagian yang diperlukan untuk tujuan ini kepada pihak ketiga. Data anda akan diberikan kepada syarikat penghantaran, ke tahap yang diperlukan untuk menghantar produk tersebut (nama,alamat, mungkin nombor telefon untuk koordinasi penghantaran). Untuk menyelesaikan pembayaran, maklumat pembayaran anda (seperti caj atau nombor kad kredit) akan diberikan kepada pihak bank kami jika perlu. Pihak ketiga ini, walau bagaimanapun, wajib melayani data yang mereka perlolehi daripada kami secara rahsia dan hanya digunakan bertujuan untuk servis dan proses transaksi bagi pihak kami.

Jika anda mendaftar untuk surat berita kami, kami akan menghantar e-mel kepada e-mel yang berdaftar dengan maklumat syarikat kami, e-mel untuk tujuan pemasaran dan maklumat produk kami.

Pemindahan data anda kepada pihak ketiga atau penggunaan untuk tujuan pemasaran tidak berlaku. Jika anda inginkan kami menggunakan data anda untuk tujuan pemasaran untuk GLAMIRA.com.my, anda boleh melanggani surat berita kami.

Log masuk pelanggan akan membolehkan anda untuk melihat pesanan anda dan mengubah maklumat pelanggan dan kata laluan anda. Anda juga boleh meminta Glamira, dengan menghantar e-mel ke service@glamira.com.my, untuk memadam maklumat peribadi anda pada bila-bila masa sebaik sahaja pesanan anda telah diproses dan dihantar.

Sila maklum bahawa Glamira mungkin mengumpul maklumat bukan peribadi tentang anda walaupun anda tidak membeli sebarang produk di laman web ( lihat "Bebiskut")

Sekuriti

Kami menjaga laman web kami dan sistem lain dengan menggunakan teknikal dan organisasi keatas sebarang kehilangan, penghancuran, akses, perubahan atau pengagihan data anda oleh orang yang tidak diluluskan. Walaupun terdapat pemeriksaan kerap, perlindungan penuh ke atas segala ugutan adalah tidak mungkin.

Pembatalan / Maklumat

Anda boleh membatalkan, pada bila-bila masa,kebenaran menyimpan dan memproses data anda, membetulkan data yang disimpan oleh kami, mendapatkan maklumat atau meminta data dipadamkan. Jika ada permintaan, kami akan menyediakan pada bila-bila masa maklumat penuh dan percuma tentang anda dan syarikat anda yang dsimpan di base data kami. Hanya hantarkan kepada kami mesej pendek di halaman kenalan kami atau e-mel ke service@glamira.com.my. Jika pemadaman telah berkonflik dengan tanggungjawab kontraktual atau undang-undang,kami akan menghalang data tersebut.

Bertanggungjawab untuk memproses:

GLAMIRA.com.my
c/o Ring-Paare.de GmbH
Schaeuffelenstr. 49-51
74076 Heilbronn
Germany
E-mel: service@glamira.com.my

Maklumat lanjut mengenai badan bertangungjawan boleh di dapati bahagian Tentang Kami.

Analitik Google

Laman web ini menggunakan Analitik Google®, sebuah laman web servis analitik yang disediakan oleh Google Inc. ("Google"). Analitik Google menggunakan "Bebiskut",iaitu fail teks yang disimpan di dalam komputer anda,membolehkan analisis penggunaan laman web tersebut. Maklumat yang dijana oleh bebiskut dengan penggunaan laman web ini (termasuk alamat IP) adalah dalam konteks Analitik Google yang diberikan oleh server Google di U.S dan disimpan di sana. Google akan menggunakan maklumat ini untuk menilai penggunaan anda di laman web tersebut, mengumpulkan laporan aktiviti laman web untuk operator laman web dan menyediakan penggunaan lain laman web dan servis Internet. Google akan menghantar maklumat ini kepada pihak ketiga jika diperlukan oleh undang-undang atau jika pihak ketiga memproses data ini bagi pihak Google. Google tidak akan mengaitkan alamat IP anda dengan data lain yang dipegang oleh Google. Anda boleh menolak penggunaan bebiskut dengan memilih latar yang bersesuaian di browser anda;namun, ianya penting untuk mengambil perhatian bahawa anda tidak boleh menggunakan semua ciri-ciri yang ada di laman web ini. Dengan menggunakan laman web ini anda bersetuju untuk memproses data oleh Google dalam cara yang diterangkan dan untuk tujuan yang dinyatakan di atas.

Hubungi Kami

Jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai polisi sulit Glamira dan amalan, sila hubungi kami di Jabatan Khidmat Pelanggan kami melalui e-mel di service@glamira.com.my