Loading...

JAMINAN BARANG KEMAS SEUMUR HIDUP & PELAN PERLINDUNGAN LANJUTAN

Apakah Jaminan Barang Kemas Seumur Hidup?

Jaminan Barang Kemas Seumur Hidup ialah jaminan bahawa produk telah dihasilkan dalam piawaian kualiti tertinggi dan sebarang kemungkinan kecacatan dalam reka bentuk atau mutu kerja asal akan dilindungi oleh pengilang untuk seumur hidup.

Apakah yang dilindungi oleh Jaminan Seumur Hidup?

- Ralat dalam rekaan asal produk

- Ralat dalam bahan yang digunakan (seperti jenis logam atau warna)

- Kecacatan fungsi yang terhasil daripada mutu kerja

Apakah Pelan Perlindungan Barang Kemas?

Pelan Perlindungan Barang Kemas ialah pelan perkhidmatan lanjutan yang memberikan anda perkhidmatan tambahan yang tidak dilindungi oleh Jaminan Seumur Hidup yang standard. Pelan ini membolehkan perlindungan yang lebih luas untuk barang kemas anda sebagai tambahan kepada Jaminan Seumur Hidup anda.

Apakah perbezaan antara Jaminan Seumur Barang Kemas Seumur Hidup dengan Pelan Perlindungan?

Setiap produk GLAMIRA dibekalkan dengan pelan Jaminan Seumur Hidup, yang melindungi sebarang kecacatan daripada pengeluar tetapi ia tidak meliputi penyelenggaraan rutin produk dan/atau kerosakan yang berlaku akibat haus dan lusuh biasa seiring dengan masa, penyalahgunaan atau kemalangan. Tiada caj tambahan untuk Jaminan Seumur Hidup.

Pelan perlindungan, sebaliknya, meliputi keperluan penyelenggaraan atau kerosakan akibat haus dan lusuh biasa, penyalahgunaan atau kemalangan. Terdapat caj tambahan untuk pelan ini, bergantung kepada pilihan perlindungan yang dipilih.

Berapakah jenis pelan perlindungan yang tersedia?

Kami menawarkan dua pelan perlindungan dengan tahap liputan yang berbeza.

Adakah menjadi mandatori/wajib untuk memilih pelan perlindungan?

Tidak, pelan perlindungan tidak wajib; walau bagaimanapun, anda boleh memilih salah satu pilihan yang tersedia jika anda lebih suka mempunyai perlindungan lanjutan untuk barang kemas anda.

Apakah perbezaan antara Pelan Perlindungan Lanjutan dengan Pelan Perlindungan Lanjutan+ ?

Perbezaan antara kedua-dua pelan adalah tahap liputan perkhidmatan yang disediakan. Pelan Perlindungan Lanjutan membolehkan anda menerima perkhidmatan penyelenggaraan selepas tempoh pemulangan 60 hari anda, manakala pelan Perlindungan Lanjutan+ memberikan anda perkhidmatan penyelenggaraan yang lebih luas termasuk penghasilan semula dan penggantian batu.

Apakah kos Pelan Perlindungan?

Kos bergantung pada pilihan produk dan tahap perlindungan anda. Anda boleh melihat kos pelan yang dipilih dan menambahkannya pada pesanan anda semasa pembayaran.

Adakah cas pengeposan pemulangan termasuk di dalam Pelan Perlindungan?

Ya betul. Apabila anda memulangkan produk anda untuk dikendalikan di bawah Pelan Perlindungan anda, kami menyediakan label penghantaran pada anda dan anda tidak perlu membayar untuk pengeposan pemulangan.

Bagaimana cara untuk menggunakan Pelan Perlindungan?

Apa yang anda perlu lakukan ialah dengan mengikuti prosedur pemulangan kami yang biasa dan huraikan permintaan anda yang diliputi dalam pelan perlindungan anda. Langganan anda kepada pelan perlindungan akan tersedia dalam sistem kami dan produk anda akan dikendalikan dengan sewajarnya.

Bagaimana cara untuk memperbaharui Pelan Perlindungan?

Pelan perlindungan lanjutan hanya tersedia untuk tempoh masa yang dipilih dan ia tidak boleh diperbaharui.

Bagaimana jika saya memutuskan untuk memulangkan produk saya untuk tujuan mendapatkan bayaran balik?

Jika anda memulangkan produk anda yang memenuhi semua syarat pemulangan (dipulangkan dalam tempoh 60 hari selepas penghantaran, dalam keadaan asalnya yang tidak digunakan serta dengan tag produknya masih terpasang), kami juga akan membayar balik yuran pelan perlindungan anda.

Bolehkah saya menggunakan perkhidmatan tukang emas yang lain untuk penyelenggaraan asas apabila saya mempunyai pelan perlindungan saya?

Kedua-dua Pelan Jaminan Seumur Hidup dan Pelan Perlindungan adalah terbatal sekiranya berlaku pengubahsuaian pihak ketiga. Tolong jangan gunakan perkhidmatan di tempat lain untuk produk anda.

Penerangan mengenai Perkhidmatan

  • Kecacatan Pengilang: Kesilapan dalam reka bentuk produk asal dan kecacatan yang timbul daripada logam yang rosak atau mutu kerja dianggap sebagai kecacatan pengilang.

  • Pensaizan Semula Cincin: Kami menawarkan untuk mengubah saiz percuma sekali sahaja dalam tempoh 60 hari pertama selepas penghantaran pesanan anda. Kami tidak dapat menyediakan perkhidmatan pensaizan semula cincin selepas tempoh ini. Pelan Perlindungan Lanjutan membolehkan anda memulangkan cincin anda untuk mengubah saiz walaupun selepas 60 hari.

  • Memulihkan Saduran Rhodium, Menggilap dan Kemasan: Dengan penggunaan biasa, logam barang kemas anda mungkin kehilangan kilauannya; kemasan cincin atau penyaduran rhodium anda (jika ada) mungkin pudar mengikut masa. Barang kemas anda akan digilap dan/atau kemasannya atau penyaduran rhodium dipulihkan secara percuma, dimana perkhidmatan ini dilindungi oleh pelan perlindungan kami.

  • Menghilangkan Kotoran dan Patina: Tidak kira apa pun logam barang kemas anda, ia mungkin mengotorkan atau mengumpul patina bergantung pada cara ia digunakan. Perkhidmatan ini meliputi penyingkiran sebarang habuk, kekotoran, patina atau pengoksidaan.

  • Membaiki barang kemas yang rosak (tanpa bahagian yang hilang): Barang kemas anda mungkin pecah akibat hentaman, penyalahgunaan atau kemalangan. Perkhidmatan ini meliputi pembaikan bahagian yang rosak, selagi tiada bahagian barang kemas dan batu permata yang hilang di atasnya (jika ada) masih utuh.

  • Penyelenggaraan Berlian, Batu Permata dan Mutiara: Berlian anda kekal selama-lamanya tetapi memerlukan penjagaan khas untuk mengekalkan kilauannya. Batu permata dan mutiara juga sangat halus dan ia mesti dibersihkan supaya ia akan mengekalkan kecantikan semula jadinya untuk masa yang lama. Perkhidmatan Penyelenggaraan Berlian, Batu Permata dan Mutiara meliputi pembersihan batu dan mutiara pada barang kemas anda.

  • Mengekalkan Batu (tetapan bukan serampang): Batu pada tetapan barang kemas bukan serampang mungkin menjadi longgar seiring dengan masa dan ini boleh menyebabkan ia jatuh. Batu-batu pada tetapan bukan serampang dikekalkan untuk memastikannya tetap di tempatnya.

  • Mengetatkan prong: Serampang barang kemas anda mungkin tersangkut pada pakaian dan menjadi bengkok, atau ia menjadi longgar seiring dengan masa, menyebabkan batu itu terjatuh. Serampang barang kemas anda boleh diperketatkan dengan perkhidmatan ini.

  • Pembaikan tetapan yang rosak: Kepala cincin yang rosak atau tetapan pada barang kemas anda dibaiki.

  • Membentuk semula: Cincin anda mungkin mula kehilangan bentuknya kerana terjadinya lengkung dan kemek yang disebabkan oleh penggunaan harian. Perkhidmatan ini meliputi pembentukan semula mana-mana barang kemas yang bengkok

  • Membaiki rantai, kancing, bahagian belakang anting-anting, bahagian belakang kafling: Rantai pada barang kemas mungkin tersangkut di suatu tempat dan terputus, gelang atau kancing rantai mungkin rosak akibat penggunaan yang kerap. Anting-anting dan bahagian belakang kafling mungkin longgar atau rosak akibat haus & lusuh biasa. Perkhidmatan ini meliputi pembaikan sebarang kerosakan yang timbul daripada kejadian tersebut.

  • Penggantian batu yang rosak atau hilang sehingga 2.5 mm/seunit: Mana-mana batu permata yang rosak atau hilang sehingga 2.5mm akan diganti tanpa sebarang kos. Jumlah bilangan batu yang diganti sepanjang pelan tidak boleh melebihi bilangan batu yang digunakan pada barang kemas.

  • Penggantian mutiara yang rosak atau hilang: Mutiara yang rosak atau hilang akan diganti tanpa sebarang kos. Jumlah bilangan mutiara yang diganti sepanjang pelan tidak boleh melebihi bilangan mutiara yang digunakan pada barang kemas.

  • Membaiki bahagian enamel, onyx, seramik, kulit, kayu atau karbon yang rosak: Bahagian enamel, oniks, seramik, kulit, kayu atau karbon pada barang kemas anda mungkin rosak akibat haus & lusuh biasa, penyalahgunaan atau kemalangan. Kami membaiki dan/atau memulihkan bahagian ini di bawah pelan perlindungan lanjutan.

  • Penggantian batu tengah yang rosak atau hilang: Sebarang jenis atau saiz batu tengah akan diganti tanpa sebarang kos. Perkhidmatan ini terhad kepada satu kali sahaja dalam tempoh perlindungan dan hanya dilindungi dalam Pelan Perlindungan Lanjutan+.

  • Penghasilan semula barang kemas yang pecah (tanpa bahagian yang hilang): Barang kemas anda mungkin pecah akibat hentaman, salah guna atau kemalangan. Sekiranya bahagian yang rosak tidak dapat diperbaiki, barang kemas anda akan dihasilkan semula selagi tiada bahagian yang hilang dan batu (jika ada) masih utuh. Perkhidmatan ini terhad kepada satu kali sahaja dalam tempoh perlindungan dan hanya dilindungi dalam Pelan Perlindungan Lanjutan+.

  • Ukiran percuma selepas penghantaran: Ukiran ialah perkhidmatan percuma pada masa pesanan; namun, kami tidak menyediakan perkhidmatan ini selepas itu. Satu kali ukiran percuma selepas penghantaran diliputi dalam Pelan Perlindungan Lanjutan+.

  • Pemulangan wang selepas 60 hari penghantaran: Anda diberikan polisi pemulangan 60 hari untuk barang kemas anda. Pelan perlindungan tidak memberikan hak untuk memulangkan item bagi tujuan bayaran balik selepas tempoh pemulangan 60 hari.

  • Kredit kedai selepas 60 hari penghantaran: Anda diberikan polisi pemulangan 60 hari untuk barang kemas anda dan kredit kedai adalah salah satu pilihan bayaran balik kami. Pelan perlindungan tidak memberikan hak untuk memulangkan item untuk kredit kedai selepas tempoh pemulangan 60 hari.

  • Kehilangan atau kecurian: Barang kemas anda akan diinsuranskan terhadap sebarang kerosakan atau kehilangan semasa penghantaran pesanan anda dari premis kami ke alamat anda; namun begitu, pelan Perlindungan tidak melindungi kejadian kehilangan atau kecurian selepas penghantaran. Anda boleh menghubungi syarikat insurans jika ia adalah perkhidmatan yang anda ingin miliki.

TERMA DAN SYARAT

  • Pelan perlindungan kekal berkuat kuasa untuk tempoh masa yang dipilih selepas penghantaran produk.

  • Pelan perlindungan tidak boleh dipindahkan kepada orang lain, pesanan atau produk lain.

  • Yuran pelan perlindungan tidak boleh digunakan untuk perkhidmatan lain.

  • Yuran pelan perlindungan tidak boleh ditala kepada tunai atau kredit kedai.

  • Pensaizan semula cincin percuma tersedia hanya sekali setahun dalam tempoh perlindungan.

  • Penggantian batu tengah percuma terhad kepada satu kali sahaja dalam tempoh pelan perlindungan yang dipilih.

  • Penggantian batu sehingga 2.5mm adalah terhad kepada jumlah bilangan batu (2.5mm/seunit) pada barang kemas. Bilangan batu yang diganti sepanjang pelan tidak boleh melebihi jumlah bilangan batu yang digunakan pada barang kemas.

  • Perkhidmatan di bawah pelan perlindungan hanya meliputi pembaikan atau pemulihan ciri produk yang asalnya dipilih dalam pesanan dan ia tidak termasuk menukarnya kepada pilihan produk lain seperti pelbagai jenis batu, logam, warna logam, lebar, ketebalan atau kemasan cincin.

  • Penggantian bahagian barang kemas yang hilang tidak dilindungi oleh pelan perlindungan. Mana-mana bahagian yang rosak mesti dipulangkan bersama-sama dengan produk untuk mendapat manfaat daripada perkhidmatan pembaikan percuma.

  • Pelan perlindungan tidak melindungi kehilangan atau kecurian.

  • Proses pembaikan mungkin mengambil masa sekitar 25 hari perniagaan untuk melaksanakan prosedur yang dilindungi di bawah pelan perlindungan.

  • Pelan perlindungan hanya sah pada masa pembelian dan ia tidak boleh dibeli secara berasingan.

  • Pelan perlindungan adalah terbatal sekiranya produk telah diservis, dibaiki atau diubah suai oleh pihak ke-3.