Loading...

POLISI PEMULANGAN DAN JAMINAN

Kami komited untuk 100% kepuasan pelanggan dan memberikan produk berkualiti tinggi kepada pelanggan kami di GLAMIRA. Jika, atas apa-apa sebab, anda tidak berpuas hati dengan pembelian anda, anda boleh memulangkan item berukir atau tidak berukir anda dalam keadaan asal dalam tempoh 60 hari dari penghantaran pesanan anda, selagi item anda memenuhi syarat pemulangan.

Bayaran balik produk ukiran hanya tersedia untuk item yang dibeli bermula pada 21 Ogos 2020. Sila rujuk bahagian Pengeluaran (Bayaran Balik) di bawah untuk butiran lanjut.

Sila baca halaman ini dengan teliti sebelum memulangkan item anda.

JAMINAN

Barang kemas GLAMIRA dihasilkan dengan bahan yang teliti dan berkualiti, itulah sebabnya kami amat yakin dengan produk kami yang disertai dengan polisi pemulangan dan jaminan yang memuaskan hati pelanggan.

Semua produk GLAMIRA disediakan dengan Jaminan Pengilang Seumur Hidup percuma. Sekiranya berlaku sebarang kecacatan pengilangan, GLAMIRA dengan senang hati akan membaiki item anda secara percuma selagi item anda memenuhi terma dan syarat untuk jaminani seumur hidup.

Semua permintaan pembaikan tertakluk kepada pemeriksaan oleh pasukan Jaminan Kualiti kami sebelum permintaan diproses. Sekiranya pasukan Jaminan Kualiti kami menentukan bahawa kerosakan itu bukan disebabkan oleh kecacatan pengilangan, kami akan memaklumkan anda mengenainya dan memberitahu anda jika sebarang perkhidmatan pembaikan oleh GLAMIRA tersedia pada kos atau sebaliknya.

Jaminan Seumur Hidup Percuma hanya tersedia untuk produk yang dibeli bermula pada 1 Jun 2017. Untuk produk yang dibeli sebelum tarikh ini, jaminan 2 tahun kekal berkuat kuasa bermula dari penghantaran pesanan.

Terma dan Syarat untuk Jaminan dan Pembaikan Seumur Hidup

1. Jaminan layak untuk hanya kecacatan pengilang dan tidak meliputi ubah bentuk dan kerosakan yang disebabkan oleh kemalangan, penyalahgunaan, penyalahgunaan, kecuaian, perkhidmatan tanpa kebenaran atau haus dan lusuh biasa.

2. Jaminan adalah terbatal dan tidak sah dalam mana-mana kes di mana item telah diubah suai dalam apa jua cara termasuk ukiran, saiz semula atau pembaikan oleh pihak ketiga seperti tukang emas lain atau orang selain GLAMIRA.

3. Jika mana-mana bahagian barang kemas (termasuk tetapi tidak terhad kepada batu, rantai, klip..dsb.) jatuh, ia hendaklah dikembalikan bersama bahagiannya sebelum sebarang percubaan untuk membaiki. GLAMIRA tidak bertanggungjawab ke atas bahagian atau batu yang hilang.

4. Jaminan seumur hidup tidak boleh dipindah milik kepada pihak ketiga.

Jaminan pengilang tidak meliputi perkara berikut:

  • Perubahan warna akibat pendedahan kepada bahan kimia, solekan, kolam renang, tab mandi panas atau mandi
  • Calar, bengkok atau serpihan yang disebabkan oleh kehausan atau penyalahgunaan umum.
  • Serampang bengkok, tersangkut atau haus membolehkan batu jatuh atau hilang akibat kecuaian atau kerosakan lain.
  • Batu permata yang hilang atau dicuri
  • Item yang telah disalahgunakan atau usang di luar jangkaan untuk pakaian biasa setiap hari.

Sila ambil perhatian bahawa isu berikut adalah watak unik bagi item dan tidak boleh dianggap sebagai kecacatan:

  • Sedikit ketidaksamaan dan variasi dalam ketukangan
  • Ciri-ciri semula jadi logam atau batu permata (seperti warna, kemasukan dalaman, dll)

PEMULANGAN

Anda boleh memulangkan item anda kepada GLAMIRA sama ada untuk bayaran balik, mengubah saiz atau permintaan pembaikan.

Untuk proses pemulangan yang cepat dan mudah, sila pastikan anda memilih jenis pemulangan yang betul dan isikan semua ruang yang diperlukan pada borang semasa mengisinya. Permintaan pemulangan anda tidak akan diproses tanpa maklumat yang diminta.

E-mel pengesahan termasuk alamat pemulangan dan salinan borang yang telah anda isi akan dihantar ke alamat e-mel anda selepas anda menyerahkan borang penyata anda. Sila cetak dan sertakan borang ini dalam petak pemulangan anda. Sila ambil perhatian bahawa permintaan pemulangan anda akan diproses berdasarkan maklumat yang anda serahkan dalam talian. Sebarang nota tulisan tangan pada salinan cetakan borang nyata tidak akan diambil kira.

Bungkus/balut item anda dengan selamat sebelum dihantar. Kami mencadangkan agar anda menghantar item anda melalui kaedah penghantaran yang diinsuranskan dan boleh dikesan. GLAMIRA tidak bertanggungjawab ke atas kehilangan atau kerosakan barang dalam transit.

Sila hantar barang pemulangan kepada:

GLMR EOOD
Blvd. Andrei Lyapchev №1A 1756,
Sofia, Bulgaria

Sebaik sahaja kami menerima bungkusan anda, ia boleh mengambil masa sehingga 2-4 hari perniagaan untuk kami memproses permintaan pemulangan anda. Sila ambil perhatian bahawa semua pemulangan adalah tertakluk kepada pemeriksaan oleh pasukan Jaminan Kualiti kami sebelum permintaan pemulangan diproses dan caj tambahan mungkin dikenakan bergantung pada arahan pemulangan anda. Setelah item diperiksa, sekiranya caj dikenakan, anda akan dimaklumkan sebelum sebarang kerja dilakukan untuk memproses permintaan anda.

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi pasukan khidmat pelanggan kami melalui e-mel di service@glamira.com.my. Mereka akan berbesar hati untuk membantu anda.

Sila baca maklumat di bawah dengan teliti sebelum memulangkan item anda untuk permintaan bayaran balik, ukiran, pensaizan semula atau pembaikan.

PENOLAKAN (BAYARAN BALIK)

Pemulangan anda mesti memenuhi semua syarat di bawah untuk layak menerima bayaran balik penuh:

  • Barang belum dipakai dan tidak menunjukkan sebarang tanda penggunaan termasuk tetapi tidak terhad kepada calar, bengkok, kesan atau sebarang kecacatan lain.
  • Penutup/pembungkus produk asal masih utuh dan belum ditanggalkan. (Semua produk yang tidak berukir dan berukir dihantar dengan tag gantung bersama dengan kod pemulangan di dalamnya, dilampirkan padanya. Sila pastikan ia tidak ditanggalkan.) Sila masukkan kod pemulangan yang ditunjukkan pada tag gantung-tali semasa mengisi borang pemulangan.
  • Bungkisan pemulangan anda termasuk semua item pelengkap seperti kotak hadiah asal, sijil dan barangan promosi lain.
  • Produk sebelum ini tidak diubah saiz atau diubah suai.
  • Produk tidak termasuk berlian yang dibeli sebagai sebahagian daripada pensijilan GIA.
  • Produk telah dikembalikan kepada GLAMIRA dalam tempoh 60 hari dari penghantaran pesanan anda.

PENSAIZAN SEMULA

GLAMIRA dengan senang hati akan mengubah saiz cincin anda yang tidak berukir atau berukir sekali secara percuma dalam tempoh 60 hari kalendar pertama penerimaan produk anda. Produk tersuai atau diubah suai (pesanan khas yang telah direka bentuk dan/atau dihasilkan mengikut spesifikasi pelanggan) tidak layak untuk pensaizan semula percuma.

Sila ambil perhatian bahawa cincin hanya boleh diubah saiz dalam julat saiz yang ditawarkan di laman web GLAMIRA. Cincin reka bentuk tersuai (pesanan khas yang telah direka bentuk dan/atau dihasilkan mengikut keperluan peribadi pelanggan) tidak layak untuk pensaizan semula percuma.

Proses mengubah saiz hanya digunakan untuk mengubah suai saiz cincin. Lebar atau ketebalan gelang tidak boleh diubah suai.

Untuk memulangkan produk anda untuk mengubah saiz, isikan borang pesanan pemulangan dan ikuti langkah yang diterangkan di bawah bahagian "PEMULANGAN". Sila pastikan anda menghantar produk anda untuk mengubah saiz tanpa item pelengkap seperti kotak hadiah atau sijil kerana item ini tidak akan dikembalikan kepada anda selepas proses mengubah saiz.

Sila elakkan saiz item anda diubah oleh pihak ketiga seperti tukang emas lain atau orang lain selain GLAMIRA kerana ia akan membatalkan jaminan seumur hidup anda.

Proses mengubah saiz mengambil masa kira-kira 25 hari perniagaan bergantung pada produk dan cincin yang diubah saiz tidak akan layak untuk bayaran balik (refund).

PEMBAIKAN

Untuk memulangkan produk anda untuk pembaikan, isikan borang pemulangan pesanan dan ikuti langkah-langkah yang diterangkan di bawah bahagian "PEMULANGAN". Sila pastikan anda menghantar produk anda untuk dibaiki tanpa item pelengkap seperti kotak hadiah atau sijil kerana item ini tidak akan dikembalikan kepada anda selepas proses pembaikan.

Sila ambil perhatian bahawa proses pembaikan mengambil masa kira-kira 25 hari perniagaan bergantung pada produk.